Wij vinden het van belang om ongewenst gedrag van leerlingen te voorkomen en zo nodig in te perken. In samenspraak met ons team en de medezeggenschapsraad hebben wij een gedragsprotocol opgesteld.

Dit protocol helpt ons om structureel aandacht te besteden aan een veilige leeromgeving. Het geeft u als ouder inzicht in hoe wij met ongewenst gedrag omgaan en wat wij hierin van u verwachten.

De uitgangspunten hierbij zijn:
– Alle kinderen moeten zich in de school veilig kunnen voelen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen;
– Door regels en afspraken kenbaar/zichtbaar te maken, kunnen we elkaar aanspreken op deze regels en afspraken;
– Door elkaar te steunen en wederzijds respect te tonen, stellen wij alle kinderen in de gelegenheid om met veel plezier naar school te gaan.

Ongewenst gedrag kan in zwaarte variëren, bijvoorbeeld van een ruzietje op het schoolplein tot het stelen van andermans spullen, het eten van kauwgom tot het structureel pesten van klasgenootjes. Ongewenst gedrag hebben we daarom verdeeld in vijf stappen. Bij iedere stap behoren specifieke verplichte acties en mogelijke acties.

Hier vindt u een uitwerking van ons gedragsprotocol.